Adres voor het versturen van klachten:
Megamix sro
Štefánikova 64
085 01 Bardejov
Slowakije
1. Algemene bepalingen
1.1 Het bedrijf Megamix s.r.o., met statutaire zetel te Štefánikova 712/40, 085 01 Bardejov, KvK-inschrijfnummer: 53186567, geregistreerd in het handelsregister van de districtsrechtbank van Prešov, afdeling: Sro, inschrijvingsnr. 40685/P, BTW-identificatienummer:: 2121295990, VAT identification number: SK2121295990 (hierna de "verkoper" genoemd) exploiteert een online winkel (hierna de "e-shop" genoemd) waarin hij zijn klanten goederen ter aankoop aanbiedt op de op basis van een op afstand gesloten koopovereenkomst.
1.2 Op de verkoop van goederen via de e-shop zijn de Algemene Voorwaarden van de Verkoper van toepassing (hierna "Algemene Voorwaarden" genoemd).
1.3 Deze klachtenprocedure volgt en vormt een aanvulling op de Algemene Voorwaarden.
1.4 De klachtenprocedure beschrijft de samenwerking tussen koper en verkoper met betrekking tot mogelijke productgebreken, de toepassing ervan en daaruit voortvloeiende claims.
1.5 De koper is verplicht zich vertrouwd te maken met de klachtenprocedure en de AV voordat hij de goederen bestelt. Door goederen bij de verkoper te bestellen, gaat u akkoord met de onderstaande klachtenprocedure.
1.6 Als aankoopbewijs verstrekt de verkoper voor elk gekocht artikel een aankoopbewijs (factuur of kassabon). Als er geen afzonderlijk garantiecertificaat wordt afgegeven, geldt het bijbehorende aankoopdocument (hierna "garantiecertificaat" genoemd) als garantiecertificaat.
1.7 Uitsluiting van ondernemers
Deze klachtenprocedure is niet van toepassing op de aankoop van goederen door ondernemers die goederen kopen in het kader van hun bedrijfs- of andere bedrijfsactiviteit volgens de Algemene Voorwaarden. De rechten en plichten van de verkoper en de koper - een ondernemer met betrekking tot productdefecten zijn geregeld in het Handelswetboek van de Slowaakse Republiek.
2. Garantieduur
2.1 De garantietermijn gaat in op de dag dat de koper de goederen overneemt.
2.2 De wettelijke garantietermijn bedraagt 24 maanden.
2.3 Verkoper kan de wettelijke termijn verlengen. De lengte van de verlengde garantieperiode staat altijd vermeld op het garantiecertificaat. Tenzij op het garantiecertificaat een andere garantietermijn is aangegeven, geldt de termijn van 24 maanden.
2.4 De garantietermijn bestaat uit de wettelijke termijn (24 maanden) en eventueel een verlengde periode. Binnen de wettelijke garantietermijn zijn klachten onderworpen aan het Burgerlijk Wetboek nr. 40/1964 Coll. § 619-627, rekening houdend met deze klachtenprocedure. Bij een langere termijn zijn klachten uitsluitend onderworpen aan dit reglement.
2.5 Afgeprijsde goederen
Een uitzondering kunnen goederen zijn die met korting worden verkocht (beschadigde, gebruikte, onvolledige goederen, enz.). Als de koper een consument is en de artikelen worden gebruikt, is de verkoper niet verantwoordelijk voor gebreken die overeenkomen met de mate van gebruik of slijtage die de goederen vertoonden toen de koper ze overnam. Rechten op aansprakelijkheid voor productgebreken vervallen als deze niet binnen 24 maanden na de datum van ontvangst van de goederen door de koper zijn uitgeoefend. De verkoper kan deze periode in overleg met de koper verkorten, maar niet tot minder dan 12 maanden. Deze tijd wordt door de verkoper aangegeven in het document over de verkoop van de goederen. Voor goederen die door een fout of onvolledigheid tegen een lagere prijs zijn verkocht, geldt de garantie niet voor fouten waardoor de lagere prijs is overeengekomen.
2.6 De aansprakelijkheidsrechten van de koper voor productdefecten waarvoor de garantieperiode geldt, vervallen als deze niet binnen de garantieperiode worden uitgeoefend.
3. Garantievoorwaarden
3.1 De verkoper is ervoor verantwoordelijk dat de goederen tijdens de verkoop de opgegeven kwaliteit, hoeveelheid, maat en gewicht hebben. De goederen moeten vrij zijn van gebreken en moeten voldoen aan geldige technische normen.
3.2 Verkoper is verantwoordelijk voor gebreken die de verkochte goederen vertonen bij overname door koper en voor gebreken die optreden na overname van de goederen tijdens de garantieperiode.
3.3 Uitsluitingen van garantie
De garantie is niet van toepassing op defecten veroorzaakt door oneigenlijk gebruik van de goederen of door overmacht, natuurlijke gebeurtenissen, enz. noch voor eventuele schade als gevolg hiervan. Bovendien dekt de garantie geen defecten veroorzaakt door slechte behandeling, onprofessionele of ongepaste behandeling, gebruik en installatie die in strijd zijn met de gebruikershandleiding. Verder dekt de garantie geen schade veroorzaakt door:
- mechanische schade aan de goederen,
- het gebruik van goederen in ongepaste omstandigheden,
- als de goederen beschadigd zijn door overmatige belasting of in strijd met de voorwaarden vermeld in de documentatie of algemene principes,
- het uitvoeren van ongekwalificeerde interventies of het wijzigen van parameters.
3.4 De tijd vanaf de uitoefening van het recht op aansprakelijkheid voor gebreken tot het moment waarop de koper verplicht was de goederen over te nemen, valt niet onder de garantietermijn. Als de goederen worden geruild, begint de garantieperiode opnieuw vanaf de ontvangst van de nieuwe goederen.
3.5 Indien de verkoper bij de aankoop van goederen de klant kosteloos aanvullende goederen cadeau doet bij de verkochte goederen, is het aan de klant of hij het aangeboden geschenk accepteert. Het geschenk is echter geen verkocht artikel, daarom is de verkoper niet verantwoordelijk voor eventuele gebreken ervan. Indien hij echter op de hoogte is van mogelijke gebreken aan het geschenk, is hij verplicht de klant hierover te informeren bij het aanbieden van het geschenk. Indien het cadeau gebreken vertoont waarover de verkoper de klant niet heeft geïnformeerd, heeft de klant het recht het te retourneren. Indien de klant het recht heeft om de koopovereenkomst te herroepen (restitutie), is de klant verplicht alles wat hij heeft ontvangen, dus ook de als cadeau ontvangen goederen, aan de verkoper terug te geven.
3.6 De koper is verplicht de staat van de zending en de goederen onmiddellijk bij aflevering te controleren. De koper heeft het recht een zending die niet in overeenstemming is met de koopovereenkomst te weigeren, omdat de zending b.v. onvolledig (met uitzondering van het feit dat de bestelling in meerdere leveringen wordt afgehandeld) of beschadigd. Indien de koper de beschadigde zending van de vervoerder overneemt, is het noodzakelijk om de schade te omschrijven in het verkopersprotocol van de vervoerder.
3.7 Een onvolledige of beschadigde zending moet onmiddellijk per e-mail worden gemeld op het adres: info@omegamix.nl, er moet een schademelding worden gedaan bij de vervoerder en deze moet per fax, e-mail of per fax naar de verkoper worden gestuurd. zonder onnodige vertraging posten. Bijkomende klachten over onvolledigheid of uiterlijke schade aan de zending geven de verkoper de gelegenheid aan te tonen dat er geen sprake is van schending van de koopovereenkomst.
3.8 Plaats van klacht
De plaats voor het indienen van een claim in Slowakije is:
Megamix s.r.o., Štefánikova 64, 085 01 Bardejov
3.9 De koper kan de defecte goederen ter claim opsturen via een verzendservice naar het adres Megamix s.r.o., Štefánikova 64, 085 01 Bardejov. Het pakket moet zichtbaar gemarkeerd zijn met de inscriptie "CLAIM" en bevatten: de geclaimde goederen (inclusief complete accessoires), wij raden aan een kopie van de klachtenbrief bij te voegen, een gedetailleerde beschrijving van het defect en voldoende contactgegevens van de koper (retouradres , telefoonnummer.). Zonder het bovenstaande is het onmogelijk om de oorsprong en het defect van de goederen te identificeren.
3.10 De koper bewijst de geldigheid van de garantie door overlegging van de aankoopbon, indien er in het verleden over de goederen is gereclameerd, tevens een bewijs van de klacht overleggen. Het klachtenformulier moet hetzelfde serienummer hebben als het geklaagde product (als het product een serienummer heeft).
3.11 De verkoper heeft het recht om de goederen voor een claim te weigeren in gevallen waarin de geclaimde goederen of hun onderdelen vervuild zijn of niet voldoen aan de basisvereisten voor de hygiënisch veilige verkoop van de goederen voor het claimproces.
4. Wijze van afhandeling van de klacht
4.1 Indien het een gebrek betreft dat kan worden verwijderd, heeft de koper recht op kosteloze, tijdige en deugdelijke verwijdering ervan. De verkoper beslist over de wijze waarop het gebrek wordt verholpen en is verplicht het gebrek zonder onnodige vertraging te verhelpen.
4.2 In plaats van het gebrek weg te nemen, kan de koper vervanging van de goederen eisen, of, indien het gebrek slechts een deel van de goederen betreft, de vervanging van dit onderdeel, indien dit voor de verkoper geen onredelijke kosten met zich meebrengt gezien de prijs van de goederen. de goederen of de ernst van het gebrek.
4.3 In plaats van het gebrek weg te nemen, kan de verkoper het gebrekkige product altijd vervangen door een exemplaar zonder gebreken, als dit voor de koper geen ernstige problemen oplevert.
4.4 Als het een defect betreft dat niet kan worden verwijderd en waardoor de goederen niet op de juiste manier als defectvrij product kunnen worden gebruikt, heeft de koper het recht om de goederen om te ruilen of het recht om zich terug te trekken uit de koopovereenkomst (terugbetaling).
4.5 De koper heeft het recht om de goederen om te ruilen of het recht om zich terug te trekken uit het contract (terugbetaling), zelfs als het een defect is dat kan worden verwijderd, maar als de koper de goederen niet op de juiste manier kan gebruiken vanwege het opnieuw verschijnen van het defect nadat het is verwijderd. verwijdering.
4.6 Indien er sprake is van een onherstelbaar gebrek, dat een goed gebruik van de goederen niet in de weg staat, heeft de koper recht op een redelijke korting op de prijs van het product.
4.7 Als de koper het recht heeft om goederen te ruilen of het recht om zich terug te trekken uit de overeenkomst (restitutie), hangt het van de koper af welke van deze rechten hij uitoefent. Zodra hij echter voor een van deze rechten kiest, kan hij deze keuze niet eenzijdig wijzigen.
4.8 Indien de consument een klacht indient, is de verkoper of een door hem gemachtigde medewerker of een aangewezen persoon verplicht de consument te wijzen op zijn rechten zoals hierboven vermeld.
4.9 Bepaling van de werkwijze
Op basis van de beslissing van de consument, welke van de rechten de consument toepast, is de verkoper verplicht om de wijze van afhandeling van de claim onmiddellijk te bepalen, in complexe gevallen uiterlijk 3 werkdagen vanaf de datum van toepassing van de claim. In gerechtvaardigde gevallen, vooral als een complexe technische evaluatie van de staat van de goederen of dienst vereist is, uiterlijk 30 dagen vanaf de datum van toepassing van de claim.
4.10 Klachtenbehandeling
Na het bepalen van de wijze van afhandeling van de claim wordt de claim direct in behandeling genomen, in gerechtvaardigde gevallen kan de claim later in behandeling worden genomen; de verwerking van de claim mag echter niet langer duren dan 30 dagen vanaf de datum van indiening van de claim.
Onder schadeafhandeling wordt verstaan:
- levering of verzending van nieuwe of gerepareerde goederen aan de koper, of levering van informatie dat de goederen klaar zijn voor persoonlijke afhaling,
- het verzenden van geld dat overeenkomt met de korting op de prijs van de goederen of de geretourneerde aankoopprijs naar de koper, of het verzenden van informatie aan de koper dat het betreffende bedrag klaar staat voor persoonlijke afhaling.
Na het verstrijken van de termijn voor de behandeling van de klacht heeft de consument het recht om de koopovereenkomst te herroepen of heeft hij het recht om de goederen tegen nieuwe goederen te ruilen.
4.11 Klacht binnen 12 maanden na aankoop
Indien de consument binnen de eerste 12 maanden een klacht indient, kan de verkoper de klacht uitsluitend volgens de methode van gemotiveerde afwijzing afhandelen op basis van het resultaat van een professionele beoordeling. De kosten van het deskundigenonderzoek, evenals alle kosten die verband houden met het deskundigenonderzoek, zijn altijd ten laste van de verkoper gedurende de eerste 12 maanden vanaf de aankoop van het product, ongeacht de uitkomst van het deskundigenonderzoek, en de betaling ervan kan niet worden van de consument gevraagd.
4.12 Claims na 12 maanden na aankoop
Als de consument na 12 maanden na de aankoop een klacht over het product heeft ingediend en de verkoper deze heeft afgewezen, is degene die de klacht heeft afgehandeld verplicht om in het klachtenafhandelingsdocument aan te geven naar wie de consument de goederen ter deskundige beoordeling kan sturen. Indien de goederen voor deskundigenonderzoek naar een aangewezen persoon worden verzonden, zijn de kosten van het deskundigenonderzoek, evenals alle andere daarmee samenhangende kosten, voor rekening van de verkoper, ongeacht de uitkomst van het deskundigenonderzoek. Als de consument door middel van een professionele beoordeling de verantwoordelijkheid van de verkoper voor het gebrek aantoont, kan hij de claim opnieuw indienen; tijdens het uitvoeren van het deskundigenonderzoek vervalt de garantietermijn niet. De verkoper is verplicht om binnen 14 dagen vanaf de datum van hernieuwde indiening van de klacht aan de consument alle kosten te vergoeden die zijn gemaakt voor het deskundigenonderzoek, evenals alle daarmee samenhangende kosten die met opzet zijn gemaakt. Een hernieuwde claim kan niet worden afgewezen.
4.13 Kosten van deskundigenonderzoek
Als de consument de goederen ter expertise opstuurt naar een bepaalde persoon, zijn de kosten van de expertise, evenals alle andere daarmee samenhangende kosten, altijd voor rekening van de verkoper, dat wil zeggen gedurende de gehele garantieperiode, ongeacht de resultaat van het deskundigenoordeel. Indien de goederen echter ter deskundige beoordeling worden verzonden naar een andere dan de aangewezen persoon, d.w.z. naar een deskundige of een bevoegde, aangemelde of geaccrediteerde persoon, zijn de kosten van de deskundige beoordeling, evenals alle overige daarmee samenhangende kosten die met opzet zijn gemaakt, De verkoper is alleen verplicht om de consument terug te betalen als uit het deskundigenonderzoek blijkt dat de verkoper verantwoordelijk is voor het beweerde gebrek, binnen 14 dagen vanaf de datum waarop de claim opnieuw is ingediend.
4.14 De verkoper is verplicht bij het indienen van een claim een bevestiging aan de klant te verstrekken. Deze bevestiging is een kopie van het klachtenprotocol. Naast de contactgegevens van de verkoper en de consument moet deze bevestiging een beschrijving van het defect bevatten en of de consument reparatie, vervanging, herroeping van het contract of een korting op de aankoopprijs nodig heeft, afhankelijk van de aard van het defect. , evenals de datum van toepassing van de vordering.
4.15 Indien de klacht wordt ingediend via communicatiemiddelen op afstand, b.v. telefonisch is de verkoper verplicht de bevestiging van de klacht zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk samen met het document van de klacht, aan de consument te overhandigen. Bevestiging van de gegrondheid van de klacht hoeft niet te worden gegeven als de consument de mogelijkheid heeft om de gegrondheid van de klacht op een andere manier te bewijzen. per email.
4.16 De verkoper is verplicht om uiterlijk 30 dagen na de datum van indiening van de claim een schriftelijk document af te geven over de afhandeling van de claim. Dit schriftelijke document is een kopie van het klachtenprotocol met een ingevuld veld voor het afhandelen van de claim, een brief met daarin een schriftelijke mededeling over de afhandeling van de claim, of een SMS- of e-mailbericht met daarin informatie over de afhandeling van de claim. met schriftelijke bevestiging van de verzending ervan.
4.17 Na afhandeling van een geldige claim wordt de garantietermijn verlengd met de duur van de claim. Bij ongeoorloofde reclame wordt de garantietermijn niet verlengd. Indien de klacht met een omruiling is afgehandeld, wordt de eerstvolgende mogelijke klacht beschouwd als de eerste klacht over de goederen.
5. Medewerking van de koper
5.1 De koper is verplicht om aan de verkoper, of geautoriseerde service, onverwijld enige medewerking verlenen om het bestaan van het beweerde defect te verifiëren en de verwijdering ervan (inclusief het overeenkomstige noodzakelijke testen of demonteren van de goederen).
5.2 De koper is tevens verplicht de goederen schoon, in een deugdelijke verpakking, in overeenstemming met de hygiënevoorschriften of algemene hygiënebeginselen, inclusief alle onderdelen en accessoires af te leveren, zodat een dergelijke verificatie en verwijdering van het gebrek mogelijk is.
5.3 De koper is verplicht om de goederen uit de garantiereparatie binnen één (1) maand na de kennisgeving van de uitvoering ervan over te nemen.
6. Slotbepalingen
6.1 De verkoper behoudt zich het recht voor om de klachtenprocedure zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen door de nieuwe tekst op de website van de e-shop te plaatsen.
6.2 Bij het verzenden van een bestelling voor goederen vanuit de e-shop van de verkoper bevestigt de koper zijn akkoord met deze geldige klachtenprocedure.